lauantai 1. joulukuuta 2012

Minussa hyvää

Olen huomannut blogeissa pyörivän Naked-kampanjan. En kuitenkaan napsaise naamastani kuvaa, koska en todellakaan ole kovinkaan kuvauksellinen aamuviideltä herätyskellon riistettyä minut kahden lämpimän peiton alta arkitodellisuuteen.

Sen sijaan pyrin keskittymään niihin asioihin, jotka ovat minussa ulkoisesti kunnossa. Voisin toki keskittyä myös kalpeaan ihonväriini, syksyn viileiden kelien innoittamaan couperosaani tai suuriin ihohuokosiini, mutta nyt haluan kirjoittaa niistä asioista, josta olen tyytyväinen

1. Paksut hiukset. Olen saanut niistä koko ikäni kiitosta. Hiuksia on määrällisesti enemmän kuin laki sallii. Mutta kun olen niin tumpelo käsistäni, osaan laittaa sen aina vain yhdellä tapaa. Voisiko joku opettaa minulle laittamaan tukkaani edes kolmella eri tavalla? Tarjoan kahvit pullalla siitä hyvästä.

2. Kauniit silmät. Ei siniharmaissa ole mitään tavanomaisuudesta poikkeavaa, mutta omasta mielestäni silmäni ovat ilmeikkäät, sopivan suuret ja antavat myös tilaa meikille näkyä.

3. Vahva kroppa. Nuorempana harmittelin sitä, että olin luokan pisin ja isoin tyttö. Eikä pelkästään painollisesti. Olen perinyt sukumme naisten leveän selän ja vahvat jalat. Jotakin kropastani kertoo se, että teinivuosina minulta kysyttiin kuntosalilla, että kiinnostaisiko kehonrakentajan ura. Kysyjä oli tosissaan, ja tiedän itsekin, että jos jaksaisin/ viitsisin rehkiä kuntosalilla, saisin aika pian näkyvät lihakset. 

4. Kurvit. Vaikka minulla on leveä selkä ja lantio, on niiden välillä kaunis kurvi. Oli painoni sitten yli- tai alipainon puolella, kurvit säilyvät. Olen tästä todella iloinen. 

5. En ole koskaan kärsinyt suuremmista iho-ongelmista. Teininäkään ihoni ei kukkinut pahemmin, vaan olen päässyt finnien kanssa aika vähällä. 

Minulla on takana suuria kamppailuja vartaloni kanssa. Aikoinaan syömishäiriön kanssa kamppaillessani, ruumiinkuvani oli todella vinksallaan. Pyrin opettamaan Ainolle, että hän on kaunis juuri sellaisena kuin on. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätäthän puumerkin käynnistäsi, kiitos!