perjantai 5. huhtikuuta 2013

Haastettu

Susanna If you don't live for something, you'll die for nothing -blogista haastoi minut (jo aika päivää sitten). Kiitän haasteesta, mutta näillä aivoilla kykenen täyttämään sen vain vastaamisen osalta. Tämä on osittain tekosyy, mutta lukulistaltani blogeilla kaikilla on yli 200 lukijaa.

11 asiaa itsestäni
1. Minulla ei ole minkäänlaista suhdetta isääni. Hän ei alunperinkään halunnut, että olisin ylipäätään syntynyt. Ja näin aikuisiällä olen vain tyytyväinen, etten ole missään tekemisissä moisen ihmisen kanssa, koska tuo asenne kertoo mielestäni hänen perusluonteestaan paljon.

2. Ala-asteella lempiaineeni taisi olla äidinkieli. Yläasteella kemia ja fysiikka veivät voiton. Olin armoton Stephen Hawking -fani. Lukiossa lähintä sydäntä olivat taas äidinkieli, maantieto ja psykologia. Nykyisessä ammatissani pääsen hyödyntämään, tavalla tai toisella, kaikkia noita.

3. Eräs lempiherkkuni on maksalaatikko ja -makkara (joita eräs ystäväni kutsuu kauniisti koiranruuaksi).

4. Olen todella tarkka tasapuolisuudesta. Jos näen, että joku vapaamatkustaa muiden kustannuksella, en voi pitää leipäläpeäni kiinni, vaan puutun asiaan.

5. Olen onnellinen siitä, että Ainon molemmat isoäidit asuvat lähellä ja toimivat mielellään lastenhoitajina. Mutta samalla olen onnellinen siitä, että he asuvat riittävän kaukana, eivätkä ramppaa täällä päivittäin tai edes viikottain.

6. Haaveilen omasta moottoripyörästä (tulihan kortti suoritettua tuossa puolitoista vuotta sitten).

9. Huumorintajuni liikkuu jossakin mauttoman ja mustan välimaastossa. Usein saan "vitseilleni" lähinnä kummastuneita katseita.

10. Olen ollut suorittaja ja perfektionisti, mutta olen tehnyt kovasti töitä itseni kanssa, että pääsisin eroon noista voimavaroja kuluttavista piirteistäni.

11. Minulla on ikuinen hauvakuume, mutta tyydytän sitä tapaamalla säännöllisesti koirallisia ystäviäni. Isämies on sen verran allergista sorttia, ettei meille kotiudu ikinä karvaturria. Ehkä hyvä niin.

11 vastausta kysymyksiin

1. Mikä sai aloittamaan oman blogin?
Olen todella huono kirjaamaan asioita vauvakirjaan. Ajattelin, että blogia on helppo ylläpitää, nautin kirjoittamisesta ja toivoin saavani uusia mammatuttuja blogin kautta.

2. Millainen ystäväpiiri sinulla on?
Katsaus NaamaKirjaan kertoo, että kaveripiirini on laaja. Verkostooni kuuluu paljon ihmisiä eri elämänvaiheista, eri aloilta, erilaisia tyyppejä. Näistä ystävikseni luettelisin vain muutaman. Vaikka olen sosiaalinen, tykkään päästää vain tietyt sille lähietäisyydelle.

3. Jos saisit muuttaa yhden asian elämässäsi, mikä se olisi?
Tjaa, onpa vaikea kysymys. Mietin tähän vastausta TODELLA pitkään, mutta en oikeastaan muuttaisi mitään. Kuten pari postausta aiemmin kirjoitinkin:
"Nyt koen, että kokemusteni ansiosta olen ehjempi ja kokonaisempi minä. Se minä, joksi minun olisi pitänyt kasvaa jo aiemmin. En kadu kokemaani, koska se laittoi minut kyseenalaistamaan kaiken. Se pakotti minut katsomaan peiliin ja todella tutustumaan siihen naiseen, joka olen. Mitä HÄN haluaa elämältä, mikä tekee HÄNET onnelliseksi. Se on ollut pitkä tie, kuoppainenkin, mutta se on totisesti kannattanut."

4. Mikä on paras asia sinussa omasta mielestäsi?
Se, että olen läsnä ystävilleni ja läheisilleni, kun tarvitaan. Olen aina sanonut, että oli kellonaika mikä hyvänsä, minulle saa aina soittaa.

5. Mitä heikkouksia siniulla on?
Olen todella kärsimätön, jääräpäinen ja vahva persoona. En ole maailman järjestelmällisin tai siisteysintoisin persoona ja sen kyllä valitettavasti näkee kodissamme.

6. Missä paikassa viihdyt parhaiten ja miksi?
Koti on minulle Se paikka, jossa nautin olostani kaikkein eniten. Tämän lisäksi rakkaiksi paikoiksi ovat muodostuneet lapsuuteni kesämaisemat Keski-Suomessa sekä nykyinen kesämökkimme Satakunnassa.

7. Ketä ihmistä ihailet ja miksi?
En ihaile ketään julkkista, vaan äitiäni. Hän on tehnyt ison työn kasvattaessaan yksin temperamenttisesta, paljon sairastelevasta tytöstä naisen, joka pärjää elämässä ja osaa arvostaa oikeita asioita.

8. Millainen olet tyyliltäsi?
Moni on sanonut, että olen löytänyt oman tyylini. Mitä se oma tyyli on? Nykyisin jos en ole ulkoilemassa, kuljen hame/ mekko päällä. Nautin helmojen hulmuamisesta ja korkokengistä. Naisellisuus on minulle tärkeä, vaikken mistään pitseistä, ylikorkeista koroista ja blingblingistä pidäkään.

9. Oletko allerginen jollekin?
Minulla on huonepölyallergia, joka reagoi onneksi vain hyvin pölyisissä olosuhteissa. Onneksi, koska kumpikaan meistä ei Isämiehen kanssa ole himosiivoojia. Mainitsen usein allergiani kohteeni sovinismin, jota en kerta kaikkiaan voi sietää.

10. Lapsuutesi paras muisto?
Kyllä ne parhaimmat muistot liittyvät suvun kesäpaikkaan, jossa tuli käytännössä katsoen vietettyä aina koko kesä. Lomaan sisältyi paljon pulikoimista, serkkuseuraa, kalastamista, leikkiä, ja kesän loputtua kaupunkiin palasi aina onnellinen, pisamainen tyttö.

11. Missä asiassa/ asioissa olet hyvä?
Projektien loppuunsaattamisessa, leipomisessa ja ruuanlaitossa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätäthän puumerkin käynnistäsi, kiitos!