lauantai 28. heinäkuuta 2012

Ikäkriisi?

NaamaKirja on kyllä kätevä, kun muistuttaa kavereiden synttäripäivistä. Jotka tällä päällä menisivät muuten autuaasti ohi. Aika moni on kauhistellut, kuinka ikää tulee lisää, ja toivonut olevansa jälleen 25v.

Huomenna se on minullakin sitten edessä. Taas yksi vuosi räpsähtää lisää mittariin. Olen kuulostellut itseäni, onko ilmassa ikäkriisiä?

Ei sitten minkäänmoista. Olen huomisen jälkeen lähempänä neljää- kuin kolmeakymppiä. En ikävöi kymmenen vuoden takaisia päiviä laisinkaan. Ikä tuo mukanaan paljon hyviä asioita. Olen enemmän sinut itseni kanssa, kestän paremmin keskeneräisyyttäni ja huonoja puoliani kuin mitä tein takavuosina. Huumorini on entistäkin sarkastisempaa ja itseironiani tuntuu joskus muiden vaikealta sulattaa. Tunnen itseni paremmin, ja tiedän, missä asioissa minulla riittää vielä pakerrettavaa. Omaan nykyisin terveen itsetunnon. Lisäksi olen PALJON onnellisempi kuin kymmenen vuotta sitten. En kadu vaikeita hetkiä, koska niidenkin kautta olen se Nainen, joka olen tänä päivänä. (Ehkäpä saan aikaiseksi postata Eevin esimerkin mukaisesti itsestäni ja noista takavuosien vaikeista asioista tarkemmin.)

Innolla odotan tulevia päiviä ja vuosia, mitä kaikkea ihanaa tällä seikkailuksi kutsutulla elämällä on tarjottavanaan.

3 kommenttia:

  1. Minä ainakin tykkäisin kovasti lukea sinusta ja elämästäsi tarkemmin omassa postauksessa. Onnea kovasti syntymäpäivän johdosta!! Olkoot tulevat seikkailusi ikimuistoisia ja ihania!!

    ps. oletko muuten ajatellut ottaa tästä kommenttiboksista sen sanavahvistuksen pois? Se pitäisi löytyä sieltä asetuksista - kommentointi tms. Olisi miellyttävämpi käydä kommentoimassa. :) Vinkkinä vaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Eevi onnitteluista!

      Olen jo aloittanut postausta, mutta saa nähdä, kauanko sen valmiiksi saaminen kestää :-)

      Kiitos, kun huomautit tuosta sanavahvistuksesta. Otin sen muistaakseni aiemmin pois, mutta muistin väärin. Asetus on nyt muutettu.

      Poista
    2. Täällä odotellaan postausta. :-)

      Kiva, kun nyt voi kommentoida vähän mutkittomammin. Minusta se sanavahvistus on jotenkin niin rasittava.

      Poista

Jätäthän puumerkin käynnistäsi, kiitos!